tisdag 25 september 2012

2012/09/25

 Idag börjar jag med ett  litet recept. Känner att nu börjar hösten och då är det härligt att rota bland och med grytorna igen. Sommarens alla sallader och grillbitar är nu nästan över. Vi grillar året om men mer sällan på vintern. Idag blev det fruktgröt till frukost och man blir alldeles varm och snäll i magen av den 🙂 Känner att jag behöver vara snäll med kropp och själ för att orka med tempot som är just nu.

Igår var jag ”ledig” och gjorde då allt annat som blivit liggande i högar. Så fick jag in hälften av pelargonerna, de stackare som stått på altan och fört ett tuffligt liv. Men nu har de kommit in och fått lite ny jord och näring så nu blir de glada………

Idag blir det till att väva hela dagen för på torsdag ska alla jullöpare vara klara och fållade. Det finns några meter kvar i väven. Visst är det tur att jag inte är sysslolös 🙂

 Det är så härligt med bilder för man kan plocka fram precis den årstid man vill, sluta ögonen och vara där. Agneta hoppas du fått mycket användning av din ”nya” cykel. Ni skulle se den på nära håll. Den är så fin med handmålade blommor 🙂

Nu väntar vävstolen och jullöparna. Jag måste ju jobba lite först sedan blir det kaffe och äppelkaka 🙂

Gör det som du vill idag och unna dig lite vardagslyx! Vi ses.

2 svar to “tisdag 25 september 2012”

  1. Birgitta said

    Hej! Flitig som en liten myra är du alltid. Ska bli roligt att se dina jullöpare. Jag har också vävt nu.
    Kram Birgitta

Lämna en kommentar