Måndag 24 mars 2014

2014/03/24

IMG_0635

 

Det var länge sedan sist men det har hänt massor bakom kulissen 🙂 Vi börjar få grepp om affären, inköp och försäljning. Inte illa…….. Här är en nytagen bild på affären som kommer att vara med på hemsidan, den är på G nu.

Hösten har varit en seg historia där jag och mitt barnbarn bytt så många baciller vi bara kunnat. Jag tror att jag vann ganska överlägset……. Men nu är jag med och pigg igen 🙂

IMG_0692Band i massor finns det i affären. Själv är jag barnsligt förtjust i band och tycker att de passar överallt. Här ser du ett urval av våra Leksandsband.

bloggen min heter ju vävtrasan och jag kommer att fortsätta med mina vävar även om det nu inte finns så mycket tid över till vävstolen. Njutningen av att sitta där blir så mycket större 🙂 Just nu så har jag en linvarp uppe och gör lite udda mattor. Under våren kommer jag att leda ett vävlan……. Vi kommer att träffas ett gäng vävglada ”tanter” och väva en hel helg, så mycket vi orkar. Små vävar, annorlunda vävar med andra ord vävar utanför ramarna. Ska bli spännande och rapport kommer.

20140118_125002Var på ett föredrag om rosengång för några veckor sedan. Mycket inspirerande och jag som inte är en ”rosengångsmänniska” tänkte tanken på att kanske……… Vi fick se många vävnader från Leksand med omnejd och de varierade i färg och material. Blir så imponerad av alla kvinnor och deras verk. Vilket historiskt arv vi har men tyvärr inte alla gånger uppskattar.

Nu är jag igång igen och vi ses snart.

Ha´det gott!

 

 

Kommentera

